ERASMUS+

QUE ÉS?

ERASMUS+ és el programa de la unió europea que ofereix oportunitats per a totes les persones, en tots els seus àmbits i sectors educatius:

EDUCACIÓ I FORMACIÓ, JUVENTUT I ESPORT I ALTRES ACCIONS CENTRALITZADES

L’objectiu és promocionar la mobilitat educativa de les persones i els col·lectius, tant de l’alumnat com del personal, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió i l’equitat, l’excel·lència, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions i les polítiques a través de l’aprenentatge permanent, el desenvolupament educatiu, professional i personal de les persones en els àmbits de l’educació i la formació, la joventut i l’esport, dins d’Europa i fora del seu territori, contribuint així al creixement sostenible, a l’ocupació de qualitat ia la cohesió social, a més d’impulsar la innovació i enfortir la identitat europea, la ciutadania activa i la participació a la vida democràtica.

LA NOSTRA PARTICIPACIÓ

El primer d’aquests projectes està adreçat a joves d’altres països per a què puguin fer un intercanvi cultural amb joves al nostre territori per a poder conèixer els costums, la gastronomia i la cultura, i així com una estada que potenciarà la multiculturalitat europea.

El segon d’ells és un projecte que es centra en la formació en igualtat de gènere, també adreçat a joves d’altres països europeus o col·laboradors, per a que puguem arribar a la igualtat total entre persones en la nostra societat arreu d’Europa.

• Valentes i acompanyades: entitat que treballa en l’atenció de dones que han patit situació de matrimonis forçats i que duu a terme tasques d’acompanyament, formació, intervenció directa i sensibilització.

• U4impact Madrid: plataforma que conecta empreses i universitats a través dels treballs de final de màster o de grau, per potenciar projectes amb impacte social i que apostin pels objectius de desenvolupament sostenible marcats a l’agenda 2030.

• Lidosk: hem establert aliances amb aquesta entitat turca, elaborant un projecte k210 Youth d’Igualtat per Joves a nivell europeu per dur a terme activitats i jornades de  no discriminació, desigualtat i inclusió.

També cal remarcar que mitjançant els programes Erasmus+, volem donar més impuls al foment de la Igualtat, i és per això que participem en diferents projectes que citem i expliquem a continuació.   En els dos primers actuem com a coordinadors, i en els altres 4, participem com a col·laboradors:

• Projecte Formació Agents d’Igualtat (FJMC): ens basem en la formació d’Agents d’Igualtat per a diferents col·laboradors europeus. Vindran joves de les institucions col·laboradores per a rebre formació i informació envers Igualtat, per a que d’aquesta manera, a la tornada als seus països d’origen, puguin exercir com a motor de canvi dintre de les seves comunitats d’origen, i igual d’important, dintre dels seus cercles més propers. Així doncs, perseguim poder arribar a la Igualtat total entre persones de la nostra societat arreu d’Europa.

• Projecte Destinació: Igualtat – un viatge cap a la no discriminació a la joventut (FJMC): programa d’intercanvi entre joves d’Italia i Romania, per a que puguin conèixer la cultura, les peculiaritats i la gastronomía entre d’altres, de l’Estat espanyol i especialment de la localitat de Castelldefels i del territori de Catalunya. Així doncs, el podem descriure com a un projecte d’intercanvi cultural entre diferents joves d’Europa.

• Projecte Valentes i Acompanyades (col·laboradors): desenvolupament d’un projecte centrat en l’empoderament de la dona en l’àmbit europeu, per tal de dur a terme un procés de sensibilització a joves d’altres països.

• Projecte Colours, Turquía (col·laboradors): projecte que es realitza amb la voluntat de potenciar la igualtat entre joves turcs i joves del nostre país.

• ParticipaciÓ en el sumit internacional de igualtat, no discriminació i diversitat que es realitzarà el 28 i 29 de novembre. Hem de destacar la nostre participació en l’organització del congrés i en les jornades Precongressuals del mes d’octubre de 2023.