MÉS A PROP TEU

El projecte MÉS A PROP TEU de la Fundació Josep Miquel Català neix de la necessitat de crear espais públics accessibles per a totes les persones que, per raons d’edat o per discapacitat, tenen una mobilitat reduïda. Segons l’Enquesta de Discapacitat, Autonomia personal i situacions de Dependència de l’INE, els problemes de mobilitat són el primer tipus de discapacitat a Espanya i afecten al 6 % de la població major de 6 anys. Això suposa que més de 2,5 milions de persones necessiten ajuda per poder moure’s lliurement. I no només persones amb diversitat funcional, sinó també gent gran que malgrat no haver de necessitar cadira de rodes, la seva mobilitat està reduïda i cada vegada tenen menys ganes de sortir.

L’equip de la Fundació, amb la iniciativa del nostre president Julià González, vam adonar-nos de les limitacions que tenien certes persones de la tercera edat o amb alguna discapacitat a la Ciutat de Castelldefels per acudir a determinats espais públics, com hospitals, residències, centres de dia o activitats d’oci com centres comercials, museus o fins i tot per anar al mercat. “Aquestes persones s’imposen un autoconfinament” i per evitar-ho vam decidir embarcar-nos en aquest projecte social per dur a terme aquesta tasca.

Vam observar que tots els espais públics on es suposa que s’ha avançat estan sent purament accessibles arquitectònicament, i és necessari dotar-los d’elements tècnics que permetin a qualsevol persona moure’s sense dificultat i de forma autònoma. Amb aquest projecte lluitem per aconseguir que totes les persones amb mobilitat reduïda obtinguin un grau màxim d’autonomia dins les circumstàncies a la nostra ciutat de Castelldefels.

MÉS A PROP TEU és també un projecte que presta servei a entitats tant públiques com privades, i ofereix la possibilitat a particulars que ho necessitin i no tinguin els recursos econòmics suficients.

La Fundació JOSEP MIQUEL CATALÀ és una entitat sense ànim de lucre. Junts creem projectes com aquest per potenciar l’assistència, integració i inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat i també en aquest cas de la tercera edat.