LA NOSTRA HISTÒRIA

La nostra història

L’any 2010 el nostre fundador En José Miguel Català, sensibilitzat per la necessitat del benestar social, cultural i emocional de les persones, i gràcies al seu altruisme i implicació, va crear a Castelldefels aquesta fundació sense ànim de lucre que es va judicialitzar per la Xarxa d’intercanvis i coneixements per a ajudar als ciutadans d’aquesta localitat i ser escoltats.
L’any 2018 José Miguel Català va morir i va deixar constància que donava el projecte a un grup d’amics que des de llavors encara són compromesos per a transformar la vida de les persones amb projectes socials i culturals creats per al seu benestar col·lectiu.

MISSIÓ

La fundació José Miguel Català té com a objecte afavorir i fomentar l’acostament de les persones a la cultura en totes les seves manifestacions. Tot això portat a terme sempre que sigui possible el pensament filosòfic del nostre benvolgut fundador que consisteixen en:
Difondre valors socials igualitaris que permetin millorar a les persones, dones i homes, en la societat i impulsar l’aprenentatge de l’anglès en els més desfavorits perquè tinguin més oportunitats de treball.
Assessorar i formar en matèria d’intervenció social, mediació i educació afavorint una plena integració social de totes les persones en igualtat i respecte a la diversitat sociocultural amb l’acostament a través de la formació.
Promoure i divulgar la igualtat, el respecte, desenvolupament i capacitat de les diverses poblacions que habiten en el món, dinamitzant el dialogo entre les diferents comunitats culturals. Eliminats els prejudicis i estereotips que deriven de situacions de discriminació.
Cooperació en el desenvolupament de projectes socials.

VALORS

Solidaritat: És el nostre sentiment i actitud desinteressada, desenvolupant un objectiu en comú d’unificació, integració i tolerància.

Xarxa d’amistat: Creem relacions afectives entre les persones basades en la confiança i en la seguretat de comptar amb algú que t’escolti.

Pluralitat:
Reconeixem la diversitat com l’eix de l’organització, garantint la participació amb el voluntariat.
Flexibilitat:
Ens adaptem a les situacions individuals de les persones, i proporcionem altres possibilitats per a millorar.

Igualtat:
Fomentem la justícia social i la no discriminació, per a la construcció d’una societat en la qual totes les persones tinguin el seu espai social.

VISIÓ

Ser un lloc de trobada, on es defensin els drets socials i culturals.

Donar-se a conèixer per a col·laborar, participar, escoltar i ajudar les persones a eliminar els obstacles que dificultin arribar a la plenitud de les seves vides.

Fomentar l’àmbit cultural mitjançant tallers i projectes.

Promoure la igualtat entre homes i dones.